Veckans meny från Middagsfrid

Så var den här igen – kassen från Middagsfrid. Det är alltid så lyxigt att få den hemlevererad med alla varor och färdiga recept. Så här läcker mat blir det denna vecka.20130304-190027.jpg

Veckans meny

*Lax med sesamfrösås och wokade grönsaker
*Viltskavsgryta med gelé
*Apelsinkyckling med granatäpplesallad
*Gnocchi med timjanshalloumi
*Ugnsstekt kalkonbröst med gräddsås

Imorgon lagas första rätten, spännande!

4 svar

  1. Skönt att slippa handla själv, men jag skulle ha svårt att bli tilldelat maträtter att laga. Hoppas du delar med dig av recept och omdömen av maten. 🙂

    1. Vi kör varannan vecka vilket är perfekt! Ena veckan får man testa sånt man kanske inte skulle gjort själv, sen har man energi igen att hitta på egna rätter 🙂 ja jag ska dela med mig av recepten i veckan med omdöme 🙂

  2. Jag vågar faktiskt inte beställa matkasse…även om det låter enkelt med färdiga recept och rätter…Jag är nog för kinkig med maten och så är det också min känsliga mage… 😉
    Men jag ser fram emot dina inlägg med de här maträtterna! 🙂
    Ha en toppen dag!
    kramar!
    //Lana

    1. Ja det är lite svårt om man ska ha mejerifritt. Förr hade vi en Lchf matkasse, men företaget lade ner. Middagsfrid är ganska lätt att Lchf anpassa, men inte att dessutom mejerianpassa, då är det inte värt pengarna längre. Men det är ju kul att laga egen mat också eller hur? Speciellt dina fina godsaker 🙂 kram

Lämna en kommentar