Favoritsallad

Det har varit dåligt med uppdateringar här på bloggen. Men för snart 6 veckor sedan så födde jag en liten son och matintaget har därefter varit allt annat än nyttigt och välplanerat. Men jag ska bättra mig på den fronten, måste ju gå ner mina gravidkilon också!

Något som jag älskar att äta på sommaren är en god sallad. Jag gör ofta sallad med kyckling i och jag får tipsa om denna goda 🙂

20130711-111321.jpg

I hade jag följande ingredienser:
Grillad kyckling
Knaperstekt bacon
Kvibille gräddädel
Soltorkade tomater
Rödlök
Röd snackpaprika
Gurka
Isbergssallad
Italiensk
Honungsmelon
Fylld färsk tortellini med tomat och basilika (valfritt)

Och så lite Caesardressing till, mycket gott!!! 🙂 vilken är er favoritsallad?

15 svar

  1. Hurra! Du är tillbaka! Grattis till sonen! (Jag fick en dotter för 17 dagar sedan och förstår precis hur upptagen en blir av en ny familjemedlem.)

    1. Grattis själv till dottern!! Ja det blir verkligen en omställning hemma med rutinerna. Mycket hämtmat blir det… 🙂

  2. Grattis till din söta fina son! Klart bloggen inte prioriteras när man fått barn, och inte mat heller för den delen! NJUT av ditt nya liv! Vi som läser bloggen finns kvar och väntar tills du har tid 🙂

    Hmm favvosallad, kycklingsallad tror jag! Gärna med bacon, avokado, nån ost (typ feta el mozzarella), nektariner/äpple, mina ugnsrostade tomater, och rostade nötter 🙂
    Din sallad ser jättegod ut, måste prova att ha i ädelost nästa gång!

    Ta hand om dig!
    Kram C <3<3<3

    1. Tack 🙂 ja det blir lite omställning här hemma, helt klart. Men jag börjar bli sugen på att bli sund nu, gick ju upp 25 kilo under graviditeten 😦 och då låg jag på 15-20 kg plus innan också. Det blir kämpigt att komma tillbaka och komma i kläderna igen. Men lchf ska väl göra susen :)))

      1. Visst blir det kämpigt! Men med LCHF och pepp från mig kommer du klara det galant 🙂 Förresten vi kan ju peppa varandra! Jag bär ju också runt på en himlans massa kilon själv…Kram 🙂

      2. Ja pepp kan man inte få för mycket av 🙂 åt iaf en god laxkotlett med min bruschettasås och ett berg med sallad med fetaost bl.a., väldigt bra middag 🙂 tack för att du är så gullig 🙂 kram

  3. Grattis till sonen! Vad roligt! 🙂
    Njut av sonen och blogga bara om du vill och känner för det. Hoppas att du och familjen får en underbar sommar!
    Kram Erika

    1. Tack så mycket 🙂 ha en fin sommar du också och jag kollar din aktiva blogg varje dag för inspiration 🙂

  4. Grattis 🙂
    Matiga sallader är perfekt nu på sommaren!!

    1. Tack så mycket 🙂

  5. Grattis! Förstår att tiden inte räcker till 🙂

    1. Tack 🙂 nej den gör ju inte det, men det kommer väl fler rutiner snart 🙂

  6. Gratulerar till sonen 🙂

    1. Tack så mycket 🙂

  7. Åh, stort grattis! Kram

Lämna en kommentar